Monday, May 18, 2015

Dilema Ibu Bekerjaya - Migrain, Penat & Stress!!!!

Assalamualaikum sahabat-sahabat sue ...

Semoga semua pembaca blog Sue gembira, ceria & sentiasa diberi kesihatan yang berpanjangan..insyAllah...

Kemarin, Sue terima whatsapp dari kakak (padahal duduk depan rumah je..hihi)

Beliau minta sue hubungi rakan sekerjanya (seorang guru), yang sangat memerlukan pertolongan Sue.
Alhamdulillah, peluang sue untuk bantu beliau...

Apabila Sue pm dia, dia memang berada dalam keadaan yang stress,penat, letih, selalu migrain.Mana tidaknya, cuba anda bayangkan,beliau bekerja di siang hari sebagai guru (tugas seorang guru memang berat), dalam masa yang sama terpaksa juga menguruskan 4 orang anak yang masih kecil. Dialah ayah, dialah ibu kerana dia ibu tunggal.

Sungguh, Sue sedih dengan cerita dia..memang dia perlukan Shaklee untuk bantu dia meneruskan kehidupan...Supaya dia kembali ceria, bertenaga & sihat!

Apa yang sue cadangkan?
Oleh kerana fokus utama dia, sakit kepala, penat & stress, sebagai permulaan sue cadangakan :

               OSTEMATRIX  -  B COMPLEX   -  VITALEA

Kenapa sue cadangakan Ostematrix, b complex & Vitalea?mehh sue terangkan sikitttt

1.Ostematrix ( mengandungi Kalsium,Magnesium,Vitamin D)



Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah.
Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.
Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.
Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.

2.B Complex
Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda kena lah jaga makan. begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti dan sebagainya.

3. Vitalea Iron Formula



Mengandungi 28 jenis Vitamin & mineral penting untuk tubuh badan. Vitalea berfungsi untuk melengkapkan nutrisi harian yang diperlukan oleh individu dewasa.Ianya sangat penting utk pembentukan darah dan sel.Vitalea banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid, dan memberi tenaga. Pengambilan 2 biji Vitalea setiap hari adalah bersamaaan dengan nutrisi 40 jenis lauk. 

Semoga dengan perkongsian ini, dapat sedikit sebanyak membantu kawan-kawan yang mempunyai masalah yang sama.Sue doakan agar beliau serasi dengan Shaklee, insyAllah, aminn.....


Perlukan supplemen?
Ingin tahu lebih lanjut?
Hubungi Sue ya...
016-7734749






2 comments:

  1. salam. hee segala penyakit ada obatnye mak kann ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam..terima kasih sebab sudi singgah di blog saya...insyALlah ada penawarnya kecuali mati...:P

      Delete