Monday, March 10, 2014

Kenapa Supplemen yg Kita Ambil Tak Berkesan?




Ada sesetengah daripada kita yang mengeluh kerana setelah beberapa lama mengambil supplemen, tidak kira supplemen kesihatan, supplemen untuk kulit atau supplemen untuk kurus tetapi tidak berkesan? Tentu kita rasa tertipu kan? Arghhh, Shaklee ne tak berkesan la!!!!!

Ha, jgn salahkan produk, analisa dahulu apakah kita makan dengan cara yang betul? Adakah kita mengawal pemakanan?

Berikut merupakan Tips & Panduan untuk pengamal supplement Shaklee:

1) Elakkan mengambil vitamin berikut bersama kerana ia akan mengganggu sesama sendiri penyerapan ke dalam badan :

~Vitamin E & Alfalfa
~Gla Complex & Alfalfa
~Vitalea & Ostematrix, Vitalea & ESP atau Vitalea dgn susu atau sebarang sumber Calcium


3)Elakkan mengambil supplemen bersama minuman yang berkafein seperti kopi & teh. Lebih elok sekiranya diambil dengan air masak. Tetapi tidak bermakna mengambil supplemen tidak boleh mengambil kafein. Boleh, tetapi jarakkan pengambilan minuman berkafein selama 1-2 jam sebelum/selepas mengambil supplemen,ok!

3) Supplemen, ubat doktor & jamu boleh diambil, tetapi pastikan setiap 1 itu dijarakkan pengambilannya selama 1-2 jam supaya penyerapan setiap satunya itu tidak mengganggu yang lain & badan bole menyerap dengan baik.

4)Elakkan Vitamin berikut untuk masalah kesihatan di bawah:

~Pesakit SLE TIDAK boleh mengambil Alfalfa. Kerana, Alfalfa mengaktifkan sistem imun pesakit. Supplemen yang megandungi Alfalfa adalah : Vitalea, Alfalfa & Herblax

~Ibu yang mempunyai bayi G6PD TIDAK boleh mengambil ALfalfa kerana Alfalfa kaya dengan Vitamin K, pesakit G6PD tidak boleh mengambil Vitamin K. G6PD adalah penyakit gangguan enzim dalam darah.

~Pesakit SLE TIDAK boleh mengambil NUTRIFERON kerana Nutriferon berfungsi meningkatkan sistem imun manusia. Pesakit SLE sudah mempunyai sistem imun yang kuat & mungkin akan mengganggu pesakit.

~Pesakit thyroid, terutamanya hyperthyroid TIDAK boleh mengambil Vitalea kerana Vitalea mengandungi Iodin.

Ingin tahu lebih banyak info???

Jom hubungi saya:
Suhana Mohd.Diah
016-7734749

No comments:

Post a Comment