Friday, March 14, 2014

Set Sakit Lutut & Sendi Shaklee



Saya pasti ramai di luar sana yg mengalami masalah radang sendi atau lebih mudah disebut sakit lutut.Anda pasti tcari2 apakah ubat yg paling berkesan untuk  masalah sakit lutut/sendi ini.
Nama saintifik bagi sakit sendi ini adalah Osteoarthritis. Ia merupakan sejenis penyakit sendi yang mempunyai ciri keradangan. Sendi pula ialah bahagian badan di mana dua tulang berlainan bertemu.Gambar berikut menunjukkan di mana terletakknya sendi dalam badan kita:
Bagaimana 
Osteoarthritis ini bole menyerang?
Ia berlaku apabila tulang rawan yang membentuk permukaan sendi menjadi haus. Ini akan menyebabkan sendi menjadi bengkak, sakit dan kebas dan menjadi punca kepada kemerosotan sendi tulang yang progresif (penyakit degeneratif sendi).
Keradangan berlaku kerana darah yang dibekalkan kurang nutrien meskipun seseorang itu sihat. Ini kerana, tubuh badan tidak boleh menghasilkan zat makanan yang mencukupi bagi menyelaras dan memastikan kadar pemulihan dan pembaharuan yang diperlukan.
Sendi yang selalunya berlaku keradangan adalah lutut. Hal ini demikian kerana, lutut adalah sendi yang menampung berat badan kita dan sentiasa digunakan sepanjang hidup kita.kebiasaannya,masalah ini dihidapi oleh golongan yg lebih tinggi umurnya,tetapi tidak mustahil juga blaku kepada golongan belia kerana amalan pemakanan & amalan gaya hidup yg terlalu sibuk sehingga mengabaikan pemakanan yg bkhasiat.
Produk Shaklee apakah yang boleh membantu??
Untuk mengatasi masalah sakit sendi/lutut ini saya cadangkan kombinadui 3 supplemen ini:
    i.OMEGA GUARD
   ii.ADVANCE JOINT HEALTH TABLET (AJHT)
   iii.OSTEMATRIX

Apakah fungsi setiap 1 supplemen ini?

i.OMEGA GUARD:

Paras asid lemak omega 3 larutvdalam tisu rawan.Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yg mbentuk tisu rawan.Ia mencegah arthritis,memelihara fungsinsendi & gout dgn efektif. Omega Guard juga melambatkan degradasi tulang rawan. Omega juga bertindak sebagai pelincir. ia membantu kita untuk bergerak dengan lebih bebas.Kajian terkini menunjukkan pengambilan asid lemak omega 3 bersama glukosamina dapat meningkatkan kesihatan sendi daripada mengambil glukosamina sahaja. 

ii.ADVANCE JOINT HEALTH TABLET (AJHT)
Advanced Joint Health Tablet memberikan manfaat kepada sendi dalam 3 cara :
(i) meningkatkan keselesaan sendi
(ii) memelihara kesihatan tisu penyambung 
(iii) meningkatkan kesan kusyen

iii.OSTEMATRIX
Ostematrix penting untuk kesihatan tulang, otot dan ligamen. Kalsium menghalang osteoporosis & merawat tulang retak.Magnesium adalah ion positif kedua terpenting dlm tubuh.Ia menggalakkan komposisi tulang rawan Magnesium diperlukan untuk mengasimilasikan kalsium ke dalam tulang dengan mencegah pembentukan kalsium dalam tisu-tisu lembut dan sendi-sendi. Ramai orang mengambil terlalu banyak kalsium tetapi tidak cukup magnesium. Kajian menunjukkan pengambilan kalsium berlebihan bukan sahaja membantu menguatkan tulang temulang tatapi juga membantu mengurangkan gejala osteoarthritis.Berikut merupakan komposisi dalam ostematrix:

Berminat untuk mencuba??
Jom hubungi saya:
Suhana:0167734749



No comments:

Post a Comment