Wednesday, March 19, 2014

Set Kehamilan Shaklee

Semasa mengandung, anda bukan sahaja perlu meningkatkan jumlah pemakanan anda, tetapi yang lebih penting ialah apa yang anda makan. Kebiasaannya, wanita mengandung memerlukan penambahan 300 kalori setiap hari terutamanya semasa trimester terakhir di mana bayi membesar dengan pantas. Penambahan 300 kalori sehari tersebut penting diperolehi daripada makanan yang berkhasiat supaya ia boleh menyumbang kepada pembentukan dan perkembangan bayi.
Mengapa pemakanan sihat penting semasa mengandung???

Pernahkah anda terfikir mengapa berat badan anda bertambah 10-15 kg (secara purata) semasa anda mengandung sedangkan berat bayi yang baru lahir hanya ¼ daripada itu? Walau pun ianya berbeza bagi setiap individu wanita yang mengandung, faktor-faktor di bawah menyumbang kepada pertambahan berat badan:
1.Berat bayi : 2.5 - 3 kg
2.Penyimpanan protein, lemak dan nutrien lain yang berlebihan : 2.75 - 3 kg
3.Penambahan darah : 1.5 – 2 kg
4.Penambahan cecair badan yang lain : 1.5 - 2kg
5.Pembesaran payudara : 0.75 – 1 kg
6.Pembesaran uterus (rahim) : 0.75 – 1 kg
7.Cecair amniotik (air ketuban) : 0.75 – 1 kg
8.Plasenta (uri) : 0.5 – 0.75 kg
Selain daripada penambahan berat bayi, faktor-faktor lain juga penting untuk memastikan fisiologi ibu berubah mengikut keperluan ibu mengandung. Corak penambahan berat semasa mengandung bagi individu juga berbeza. Jika anda mula mengandung semasa berat badan berlebihan, berat anda mungkin akan turun sedikit pada awal trimester manakala penambahan akan berlaku bagi ibu yang kurus atau mengandung anak kembar.

Mengapa Set hamil Shaklee kini menjadi  semua zat yang diperlukan oleh ibu hamil
1.Dijamin HALAL
2.Tahan berbulan-bulan
3.Boleh dikongsi dengan ahli keluarga lain
4.Harga mampu milik
5.Semulajadi (bukan sintetik)
6.Tiada kesan sampingan
7.Juga boleh digunakan sehingga melahirkan(set berpantang)
8.Terbukti selamat dan berkesan
Set Kehamilan Shaklee terbahagi kepada 2 iaitu, Set Hamil Trimester 1 & Set Hamil Trimester 2&3.
Set Asas untuk trimester pertama terdiri daripada:
•Vitalea
• B Complex
•Vitamin C
•Ostematrix
Set asas untuk trimester 2 & 3 terdiri daripada:
•Vitalea
•B-Complex
•Vitamin C
•Ostematrix
•Omega Guard

1) B Complex 
Lengkap dengan 8jenis Vitamin B utk keperluan tubuh yang sempurna.B complex Shaklee mengandungi Folic acid,Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon .Vitamin B dikatakansangat penting untuk pembentukan tulang tengkorak anak di dalam kandungan.
Selain itu, B Complex juga penting untuk :
Menjaga kesihatan saraf
Membantu menangani tekanan & stress
Menstabilkan emosi ibu

2) ESP
ESP penting untuk membina dan memperbaharui sel2 tisu ,hormon dan enzim di dalam tubuh.Sangat diperlukan oleh wanita yang hamil dan menyusukan anak & penting untuk pembentukan kuku,rambut dan kulit.
Esp juga memberikan ibu tenaga dimana bagi mereka yang mengalami morning sickness yang agak teruk mereka biasanya kurang selera makan sehingga berasa lemah dan tidak bermaya.ESP juga membantu ibu-ibu memperolehi kesan yang optimum dalam pengambilan vitamin-vitamin yang lain. Ia juga memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.Selain itu,protein ini juga membantu membekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi.Keperluan protein sewaktu mengandung perlulah mencukupi bagi membantu pertumbuhan plasenta,uterus,penghasilan susu dan untuk membantu aliran darah ibu yang bertambah .Keperluan protein ini semakin penting ketika kehamilan memasuki trimester ke-3.Pada masa kini, disebabkan faktor keturunan & amalan pemakanan tidak sihat, ramai ibu2 yang menghidapi GDM(gestational diabetes mellitus/diabetes ketika hamil yg disebabkan faktor keturunan atau ketidakseimbangan hormon) ketika hamil. ESP sgt bersesuaian untuk diambil oleh ibu2 GDM kerana mempunyai Indek Glisemik yang rendah, bebas laktosa & kolestrol.

3)Vita-lea
Mengandungi 12 vitamin dan 7 galian dan ianya lengkap dengan iron formula.Iron formula sangat penting bagi ibu yang mengadung dan menyusukan anaknya.Membantu ibu menambah zat besi kerana semasa hamil, semua zat daripada ibu akan disalurkan kepada anak didalam kandungan. Ibu hamil perlu mengambil nutrien tambahan untuk menampung kekurangan vitamin dalam diri.Kekurangan iron boleh membuatkan si ibu lemah,mudah pitam atau pengsan,Hb rendah dan sentiasa kelihatan pucat lesu. Pengambilan Vitalea mengurangkan risiko kelahiran bayi kurang matang.

4)Sustained Realese Vita-C
Sebiji vitamin C Shaklee bersamaan 7 setengah biji oren dan memenuhi keperluan vitamin C minima tubuh kita iaitu 500mg.Ia sangat unik keran tidak mempunyai pewarna malah pengawet tambahan.Ianya adalah sustained realese dan dilepaskan secara perlahan-lahan selama 5 jam di dalam tubuh kita.Vitamin C bukan sahaja penting untuk kecantikan dgn menggalakkan penghasilan kolagen semulajadi, malah juga membantu melawan jangkitan & penyakit 

5)Omega Guard
Ianya sangat penting dalam membantu pembentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan.Mengandungi DHA yang sangat penting untuk otak.Ianya juga membnatu memecahkan lemak di dalam tubuh kita.Jadi ia membantu ibu mengawal berat badan ketika mengandung. DHA juga adalah asid lemak utama yang ditemui dalam retina mata serta organ-organ badan yang lain, dan amat penting untuk perkembangan otak dan janin.
Bayi tidak mampu menghasilkan DHA mereka sendiri dan mendapatkannya daripada susu ibu (selepas dilahirkan) dan daripada plasenta (ketika di dalam kandungan), oleh itu ibu hamil akan mengalami kekurangan DHA ketika hamil.
Ibu-ibu hamil dan menyusu disarankan untuk mengambil omega 3 untuk perkembangan fetus dan sebagai supplement kepada ibu hamil itu sendiri.


6)Ostematrix
Kalsium penting untuk membina darah, tulang, gigi dan saraf .Kalsium yang ada dalam badan ibu akan diserap oleh bayi di dalam kandungan jadi ibu hamil perlu mengambil sumber tambahan untuk mendapatkan kalsium untuk tubuh mereka Kekurangan kalsium akan menyebabkan ibu hamil mengalami risiko osteporosis, sengal-sengal dan sakit badan, kelesuan dan menampakkan kesan penuan. Ostematrix tidak mengandungi lemak berbanding ibu yang hanya bergantung dengan produk tenusu.Kalsium penting untuk darah membeku dengan sempurna.membaiki ransangan urat saraf,mengelakkan kekejangan otot,sakit pinggang,lenguh-lenguh dan kebas kaki/tangan terutama bagi ibu mengandung serta kalsium juga penting untuk menstabilkan denyutan jantung dan tekanan darah tinggi.

Berminat?? Jom dapatkan dengan harga berpatutan daripada saya:




No comments:

Post a Comment