Saturday, March 15, 2014

Rahsia Keanjalan & Keremajaan Kulit Dengan ESP



 
Fuhhh..di mana2 pon ESP Mmg hangat dperkatakan..semua org xhenti2 bcerita ttg kehebatan ESP.Agen Shaklee pun xputus2 menerima tempahan utk ESP.Mudah2an bulan ini merupakan pembuka rezeki buat semua.InsyALLAH!!!
Tapi,tahukah anda mengapa ESP begitu sinonim dgn kecantikan & penjagaan kulit?Mengapakah ramai yg memberi feedback apabila mengamalkan ESP kulit menjadi gebu,mulus & cantik??Jom kita sama2 kupas rahsia disebalik ESP!


Ramuan utama ESP Shaklee adalah kacang soya. Kacang soya atau nama saintifiknya Glycine Max dianggap salah-satu daripada 7 “super-foods” yang wujud di dunia. Protein terbntuk drp gabungan amino asid.Apabila kita mengambil protein,ia akn memecahkn molekul protein kpd amino asid yg kemudiannya dserap ke dlm darah & dbawa keseluruh badan.Sel2 bdn seterusnya memilih amino asid yg dperlukan utk pbntukan tisu2 baru,antibodi,hormon,enzim & sel darah.

Terdapat 22 jenis asid amino yg mmpunyai karekter yg bbeza.8 drpnya adalah asid amino perlu yg sekiranya 8 asid amino ini tiada,maka protein tidak dpt dbentuk.Tetapi malangnya,8 amino asid ini tidak dpt dihasilkan oleh badan & perlu didapati dari diet seharian.

Antara sumber mknn yg mengandungi 8asid amino perlu ini adalah daging,susu,telur, ikan,hasil tenusu & SOYA.Tetapi, kebiasaannya,asid amino perlu ini akan terhapus/hilang setelah sumber makanan ini dimasak.Anda tidak perlu risau, 8 asid amino perlu ini dgn mudah boleh didapati dari ESP!!!!

Protein amat penting untuk mbaiki tisu yg rosak & pbntukan tisu2 baru.Setiap sel perlukan protein utk mengekalkan hayatnya.Protein juga adalah bahan asas utk mgantikan tisu yg rosak/mati.
  • Sel darah putih dganti baru setiap 10 hari
  • Sel yg tdapat dlm platlet darah dganti setiap 4 hari
  • Sel kulit diganti setiap 24hari
  • Lebih drp 98% molekul badan lengkap dgantikan setiap tahun

Tetapi mengapakah ESP sgt dekat dekat para wanita?Mengapa ESP begitu sinonim dgn KECANTIKAN?Kenapa bila anda mengamalkan ESP kulit anjal dan terasa gebu?Apakah rahsia tersembunyi di dalam ESP?

Jom kita BONGKAR!!!

Di dalam ESP terdapat komponen ISOFLAVONE.GENISTEIN adalah salah satu komponen isoflavone paling banyak di dalam kacang soya.
  • Soya mengandungi bahan yang dinamakan genistein, yang mana meningkatkan penghasilan kolegen semulajadi dalam badan
  • Kolagen memberi kulit kekuatan & keanjalan,tetapi penghasilan kolagen semulajadi menurun seiring dgn peningkatan umur individu
  • Dalam kajian, 53% wanita yg menggunakan ekstrak genistein mlaporkan kesan kulit yang lebih tegang & anjal 

  • Genistein bertindak sama seperti estrogen, tanpa ada kesan sampingan. Geneistein MENGHALANG enzim yang menyebakan penurunan paras kolegen & merangsang penghasilan kolagen yang baru.

    Haaa..inilah JAWAPAN kenapa ESP begitu sinonim dgn KECANTIKAN..ok, Jom jamu mata dengan testimoni pelanggan saya dgn mengamalkan ESP!!

    Nak Cantik, gebu, anjal & hilangkan parut jerawat?? Jom dapatkan ESP dari saya..



     

    No comments:

    Post a Comment